vineri, 16 august 2013

Un par sanatos, in mod natural!

Majoritatea femeilor au probleme cu podoaba capilara. Principala mea problema este ruperea firelor din radacina si subtierea acestora. Pentru ca mi se parea ca, pe zi ce trece, parul meu este din ce in ce mai rar, am inceput sa folosesc  un tratament recomandat de o farmacista: Lotiunea regeneranta cu petroleum, de la Gerovital + Sampon regenerant. Lotiunea o aplicam o data pe saptamana, iar samponul, la fiecare spalare. 


Tratamentul a dat rezultate, dar firul meu inca este subtire si fragil, asa ca  am cautat, apoi, masti naturale pe care sa le pot face in casa. Am strans, astfel, o "colectie" de retete de masti bazate numai pe produse naturale. Cele mai utilizate de mine sunt urmatoarele:
  • tratament cu ulei cald : se incalzeste recipientul cu ulei de masline  in apa fierbinte sau amestecand uleiul cu apa calda. Se aplica pe par si se maseaza bine . La parul lung, se insista asupra varfurilor. Eu imi invelesc parul cu o folie de plastic, o las asa cateva ore, dupa care ma spal. Acest tratament ofera o hidratare intensa, intareste stratul de la suprafata firului de par si confera stralucire.
  • tratament cu drojdie :  se face o masca din 4 lingurite de ulei de masline,  4 lingurite de miere naturala si 1 cub de drojdie (de 25 g). Masca se lasa pe par 30 de minute, dupa care se spala
  • Masca de par din ulei de masline si miere naturala: se face o pasta din 10 linguri de ulei de masline si 3 linguri de miere. Se incalzeste si se aplica pe toata suprafata parului, masand scalpul. Se acopera si se lasa sa actioneze 40 de minute.
  • Masca de par cu usturoi : doua galbenusuri, ulei de ricin si cativa graunti de usturoi pisat. Se aplica pe par si se lasa sa actioneze o ora.
  • Masca de par cu scortisoara : ulei de masline, 2-3 lingurite miere de albine si putina scortisoara. Se formeaza o pasta ce se aplica pe par si se lasa sa actioneze 15 min, dupa care se spala parul.
  • Masca de par cu iaurt : se amesteca 6-7 lingurite de iaurt cu un albus de ou batut bine (ca pentru bezele). Se maseaza scalpul cu acest amestec si se intinde pe tot parul.Masca se indeparteaza dupa 15 minute prin spalare. 
  • Masca de par cu avocado : intr-un blender se mixeaza o jumatate de avocado curatat de coaja, un ou, o lingurita de miere, o lingurita de ulei de masline si putina apa. Obtinem un amestec cremos ce se intinde pe toata lungimea parului si se lasa sa actioneze 20 de minute.
La clatire se poate folosi sucul de la o lamaie, amestecat cu un litru de apa, reduce numarul firelor de par rupte.
Un par frumos si sanatos are nevoie de atentie si ingrijire. O masca aplicata o data pe saptamana poate face minuni pentru  par.

Un comentariu: